úterý 12. března 2013

Porodní bolesti



Kaji se, nicméně pro svou nečinnost mám omluvu více než přesvědčivou. Jsem hrdou matkou!
Houpačka Jony
Protože jsem mistr prokrastinace, poslední týden proběhl ve stylu totálního nasazení a dobře mi tak. Dva měsíce jsem si hrála na umělkyni a snažila se přesvědčit super-design-star o svojí skvělosti pomocí čmáranic, skic, vizualizací a výkresů a pak z ničeho nic na mě ďábelským hlasem zavolal z podsvětí deadline. Deadline prezentace prototypu outdoorového nábytku. 

Slavnostně jsem se tedy přesunula ze svého návrhářského trůnu do podzemních dílen, kde na mě čekalo mnoho poznámek, nejčastěji zmiňované bylo „šílené, složité, ambiciózní“ (to jen velmi výjimečně). Na základě těchto sdělení mi pomalu začala docházet podstata skandinávského designu. Konečně. Ono to totiž není jen „V jednoduchosti je krása“, ale také mimo jiné lenost a pohodlnost. Na dokončení mého projektu, který se mi zdál být normální, ale dle reakcí byl téměř gigantický, mi zbývalo 6 dnů a několik hodin. 

Naštěstí přijel princ se svářečkou, aby mě s kyselým xichtem zachránil. Teď mu dlužím nejspíš kafe a svačinu. Plné tři dny jsem ho otravovala, aby mi vysvětlil, jak jednotlivý transformeři fungují a sama se mučila bezmála 12 hodin denně, abych správně ohnula ty tisíce kilometrů trubek, podle toho jsem si to skvěle namalovala do výkresu. Podařilo se, svařilo se! Komplikace nastaly, samozřejmě, ale ne tak závažné, aby bylo třeba je rozmazávat a ukazovat svoji nedokonalost. 

Po trubkomaniakálních dnech nastala práce s dřevíčkem. Někdo říká, že je to krásná práce, sice nevím, kde to vzal, ale dejme tomu. Sedátko vyrobeno. A jako poslední krok, švadlenka Madlenka do akce. Po zakoupení jediné více méně vhodné látky, jaká se dala ve Sněhové lhotě sehnat, nastalo pravé peklo. Tekla krev. Stopy nebyly zameteny. Ale i přesto je dočalouněno. Jen zcela pro trapnost: zatímco ostatní prezentovali, umělkyně šila a šila do poslední minuty. 

Dovolím si citovat super-design-star: "Sice je tam spoustu nedostatků, ale je to tak nějak krásné." Konec citace. Nebudu pokrytec a přiznám, jak se mi to moje srdce, pár vteřin před infarktem, tetelilo. Čekala jsem všechno, jen ne pochvalu. Ono totiž to moje dílo, opravdu není skandinávské a už vůbec ne šálek čaje pan Laakkonena. 

Tedy děťátko je zdravé, trochu šílené po mamince. A je to houpačka! Pracovně pojmenováno Rest in peace, oficiálně Jony, podle prince se svářečkou. Teď už zbývá jen spočítat škody – náklady.

Finské jaro

-17° slunečno nebo -7 sněhová vánice... hm a teď si vyber babo
Abych zmínila i něco jiného než své šikovné české ručičky, posílám zprávy o počasí. Doslechla jsem se, že v mé drahé rodné vlasti je už teráskově balerínovo, tak je vhodné napsat, že tady ne. Za oknem to vypadá často jarně. Svítíčko sluní, ptáci zpívají (to jako fakt, možná jim namrzly mozky), dokonce jsme viděly pupeny. Je to všechno proti normální přírodě – je totiž průměrně -13°C. Ale čemu se divím. Finland baby.

Práce mých kolegů

Potyboty a její usměvavá stolička

Prostě židle, pěkná, ale důkaz, že finové
jsou líní i myslet. Opěradlo nebezpečně pružilo.
 

 Ne tak úplně vychytané čalounění. Vlastně vůbec.
Vlevo nejhorší a vpravo nejlepší práce
"Skvělá fotka", velmi povedená lavičky.
Sedící postava je super-design-star.

Žádné komentáře:

Okomentovat