úterý 12. února 2013

Švédi jsou sexy

Nějak nedokážu vystřízlivět, šňupání proslulého super čerstvého Stockholmského vzduchu má nevídané účinky, z deliria mě neprobrala dokonce ani ranní textovka z banky. Takže teď prokrastinuju a prokrastinuju, dokonce jsem si musela dát i ultimátum, abych napsala tohle. Dokud to nebude, nenaliju si ani kapičku ginu, to je motivace! 

Socka výlet za všechny prachy

Snažily jsme se udělat tu fotku veselejší.
Tenhle trip byl samé "poprvé", nestačil by na to ani celý díl teen seriálu. 
1. Poprvé jsem strávila noc na letišti, a protože je to děsná zábava tak rovnou dvakrát.
2. Poprvé jsem spala v hostelu ve sdílené smíšené ložnici pro 12 lidí (Ital, Španěl, Japonka, Němec, 3x Arab, jeden pochybný týpek neidentifikované národnosti, indický pár, Potyboty a Sporty). Chlapec/chlap? vedle mě spal na prasáka, bez povlečení, pravda je to trochu luxus, výpůjčka škrabavého 1000x praného povlečení z IKEA vyjde na pouhých 200 korun. Byla to opravdu těžká volba, zda svou hlavu nasměrovat k jeho nohám nebo přičmoudlému obličeji. 
3. Poprvé jsem si dala oběd za 600 korun (Gyros a hranolky, porce jako pro kamioňáka, ale přece to tam za ty prachy nenechám, že jó. No asi jsem měla, mňaminka mě odrovnala na dalších pár hodin, z čehož zcela přirozeně vyplynulo zjištění, že veřejné toalety jsou ve Stocku doslova průser, obzvlášť pokud jste líní měnit eura a chcete platit kartou).
4. Poprvé v životě jsem použila toaletu za 60 korun.
...
a tak bych mohla pokračovat do háááleluja, podtrženo sečteno (Českou spořitelnou) Severské královské město je sakramentsky drahá destinace. Ovšem doporučuje 11,2 turistů z 8. 

Není dizajn jako design

Opartové lobby výstaviště
Hlavní příčinou spáchání téhle sebedestruktivní cesty byl nábytkářský veletrh, jako budoucí super-design-star jsem to brala jako svoji občanskou povinnost. Důsledkem této návštěvy bylo uvědomění, že je ještě pár dalších lidí, co mají v plánu stát se super-design-star, což mě částečně motivovalo pokračovat a přitvrdit v úsilí a částečně připravilo o iluzi, že snad do Stocholmu přijedu ještě jednou, se vztyčenou hlavou a půjdu spát do pokoje pro jednoho, kde si budu čůrat bez poplatků, jak se mi zlíbí. Nicméně jsem se snažila ukrutně pochopit a uchopit skandinávský design, výsledek ještě není znám. Až bude, upravím ho do snesitelné formy a pošlu do světa. Co je však nad slunce jasné, je skutečnost, že finský design je schovaný ve stínu toho švédského, on totiž při překročení hranice tak nějak přišel o vtip a nadhled. A druhou objevenou skutečností je, díky bohu pro zbytek světa, že i Skandinávci dělají špatný design. Mají ale naštěstí tolik rozumu, že si to uvědomují, a tak mezi halou s dobrým a špatným je tlustá čára, přesněji veletržní kavárna, která nabízí posezení na pantonkách (mimochodem moje další poprvé).

Není seveřan jako seveřan

Dokonce i racci jsou ve Stockholmu frajeři
Stejně jako design při cestě přes hranice ztratil kouzlo, to samé lze říct o mužích. Vážně, tak vysokou koncentraci okouzlujících a stylových chlapů nikde jinde než ve Stockholmu nepotkáte. Musí to být snad vidět i z Měsíce. Tahle aura božskosti zastínila všechny ženy v okolí, normálně mám ve zvyku závistivě okokuvat ty krásnější, štíhlejší a lépe oblečené, ale tentokrát jsem na to ani neměla čas. O důvod víc pokračovat v úsilí být skvělá a úspěšná, mnohem líp se budou pozorovat s pocitem, že nejsem malá umaštěná výchoďačka. A tenhle pocit není tak úplně nepodložený, vlastně vyplývá ze zcela reálné zkušenosti. Poslední den při pochrupkávání na letišti, jsem se celá umaštěná a rozlámaná probrala, vykoukla z pod kabátu-spacáku, a zjistila, že moje "lože" se mnou sdílí jedno z těch zjevení nad kterými vzdycháme celý víkend. Tedy viděla jsem jen špičku super stylové boty á la Elien Pelíšek a kárované kalhoty, tyto dvě informace mi stačily k tomu, abych zase zahanbeně zalezla pod svůj kabát a dělala, že moje existence na tomto světě je ještě bezvýznamnější, než ve skutečnosti je.

Tak to byl Stockholm, město módy a designu, město co mě okouzlilo a bohužel i upozornilo na to, že Sněhová lhota je díra, ze které se nedá dohlédnout za obzor. Prokrastinaci a ginu zdar!

Žádné komentáře:

Okomentovat